Content Marketing heeft een andere aanpak nodig!

29 november 2017
Marketing Opvang & Onderwijs

Content marketing heeft een andere aanpak nodig! In eerste instantie omdat content marketing extreem ondergewaardeerd is. Niet veel organisaties in de kinderopvang of een basisschool zetten dit hoog op hun agenda. Dat begint natuurlijk met de term: “content marketing”.  Wat ga je doen? Inhoud? Werkelijk? Het klinkt te simpel. Zelfs een beetje lachwekkend. Het resultaat is vervolgens dat content beheer helemaal geen prioriteit heeft binnen kinderopvang of basisschool. Dit wordt vervolgens enigszins genegeerd. Met de woorden: “Maak er geen probleem van!”. Of “schrijf gewoon een nieuwsbericht”. En door te zeggen: “Ik heb gehoord dat je misschien een SEO-specialist nodig hebt voor zo’n baan”.

 

Dit is echt een grote onderschatting

Dit is echt een grote onderschatting van het onderwerp content marketing. Het gaat er dan ook om serieus te nemen wat de kern is van uw kinderopvang of basisschool. Het gaat over het vervolgens niet negeren van de identiteit van uw organisatie. Het negeren van de identiteit of kwaliteit van uw diensten. Het negeren van de kwaliteit van uw kinderopvang of basisschool. Kortom het is een gemiste kans.  Kinderopvang of basisschool die zich niet met content marketing bezighouden.

 

Content Marketing heeft een andere aanpak nodig

Content marketing heeft een andere aanpak nodig. Marketing is in dit geval geen vies woord. Het gaat over communicatie. Content marketing is de kern van uw organisatie. Verder bestaat content marketing dan ook uit de medewerkers. Zolang zij positief zijn, zal de communicatie ook positief zijn.  Elk deel van uw organisatie moet druk zijn met de inhoud van uw kinderopvang of basisschool.  Elke dag en elk werkuur. Je zult jezelf afvragen: “Is hij serieus?”. Het antwoord is simpel: “Ik ben hier heel serieus over”. Wilt u zich onderscheiden, wilt u gevonden worden? Dan is het zaak hier heel serieus werk van te maken. De inhoud die u als organisatie toont is namelijk de eerste indruk van uw mogelijke klanten. Vervolgens is de inhoud die u toont een bevestiging van de ervaringen van u klanten. En als laatste is de inhoud verantwoordelijk voor het sturen van de ervaringen van uw klanten.

 

Online identiteit is de sleutel!

Online indentiteit is de sleutel! Waarom? In de komende jaren zullen producten of diensten zonder een volledige online identiteit onzichtbaar en onbereikbaar zijn. Uiteindelijk niet-bestaand. Wat betekent een complete online identiteit? Niet alleen een productbeschrijving of een verhaal vertellen. Nee dat betekent in feite een vertaling van de fysieke organisatie naar een totale online en offline zichtbaarheid. De organisatie moet uiteindelijk volledig worden vertaald.  In tekst, afbeeldingen, video’s, geluiden, online interactie en offline interactie. Uw organisatie komt hierdoor op een ander niveau. Medewerkers, klanten en andere belanghebbenden zullen zich nadrukkelijk identificeren met uw kinderopvang of basisschool. Betrokkenheid zal daardoor verhoogd worden. Meer begrip zal ontstaan in probleemsituaties. En nieuwe inzichten zullen komen van plekken waar u het niet verwacht had!

 

Wat heb je nodig? Ondersteuning!

Wat heb je nodig? Ondersteuning! In eerste instantie heeft u ondersteuning van de leiding nodig. Daarnaast de acceptatie van de leiding. Van bovenaf moet men zich realiseren dat content marketing cruciaal is. voor de identiteit van kinderopvang of basisschool. Dat betekent ook dat er algemene acceptatie is dat content marketing inderdaad deel uitmaakt van uw strategie. Het begrip dat het vooral cruciaal is om de klant te ondersteunen. Omdat elke klant behoefte heeft aan beslissingsondersteuning. Niet alleen met betrekking tot diensten. Maar ook zonder twijfel hoe ze omgaan met klachten. Of hoe gemakkelijk ze vervolgens contact opnemen met uw organisatie.

Komende stappen

Komende stappen die wij vervolgens zullen beschrijven. Hoe dit nu aan te pakken? In de volgende blog zullen we dit bespreken met enkele praktische stappen. Het doel van deze stappen is om content marketing in uw organisatie te integreren. Dat zal niet gemakkelijk zijn, vooral omdat: content marketing een andere aanpak nodig heeft!