Een website bouwen in de kinderopvang (Deel 3)

4 oktober 2017
Marketing Opvang & Onderwijs

Een website bouwen in de kinderopvang is niet zo makkelijk. Afgelopen 2 weken gaven we in deel 1 en deel 2 de eerste 10 tips die u kunnen helpen. We hopen dat het u heeft geholpen bij een website bouwen in de kinderopvang. U heeft bepaald niet de meest gemakkelijke doelgroep. Uw klanten hebben bijvoorbeeld speciale eisen en zijn extreem kritisch ten aanzien van de informatie die u levert. Als gevolg daarvan is het een pittig proces: een website bouwen in de kinderopvang. Hieronder vindt u deel 3 uit een cyclus van 3. Weer 5 nieuwe tips!

Een website bouwen in de kinderopvang: Tips 11 tot en met 15

U website heeft als doel ouders te overtuigen van de aantrekkelijkheid van de eigen kinderopvang. Daarnaast heeft de website als doel ouders blijvend te informeren en betrokken te houden. Dit is dan ook een moeilijk proces: een website bouwen.  We hebben 15 tips geformuleerd die moeten helpen bij een website bouwen in de kinderopvang.

11. Vragen stellen aan uw klanten, cruciaal!

Zorg dat er op uw website een tool aanwezig is die er voor zorgt dat u op iedere plek van de website, zowel desktop als mobiel, vragen aan uw klanten kunt stellen. Hierdoor kunt u altijd vragen stellen over dienstverlening, de kwaliteit van de website of wellicht andere zaken die leven onder uw klanten. Voortdurend klantenonderzoek is de kern van de door u geleverde kwaliteit!

12. Adverteren? Laat u niet gek maken!

Laat u niet gek maken door allerlei bureaus die u vertellen dat u geld moet steken in Google advertenties, Facebook advertenties, bannering en allerlei andere zaken die u geld kosten, maar waarvan u in feite niet goed kan overzien of dit ook zinvol is. Heel simpel vrijwel altijd hebben organisaties in de kinderopvang niet de expertise om dit goed te beoordelen. Geen reden om u te schamen, u bent niet de enige! Wel zaak om u af te vragen of u dit wel moet doen. Wellicht dat u beter dichter bij uw eigen expertise kunt blijven. Dit betekent: produceer eerst heel goede content die bijdraagt aan het vindbaar zijn in de zoekmachine. Zolang u deze mogelijkheid niet volledig benut heeft, is het zonde om geld in advertenties te steken.

13. Goede FAQ’s, een zegen voor uw kinderopvang

Bent u zich bewust dat een goed ontwikkelde website uw organisatie ook kan helpen bij het verlichten van de telefonische beantwoording van vragen? Via goed opgestelde FAQ’s (Frequently Asked Questions) kunt u er voor zorgen dat vragen van klanten worden beantwoord voordat ze de telefoon gaan pakken. Hierdoor houdt uw kinderopvang meer tijd over de vragen te beantwoorden die daadwerkelijk bijdragen een verhoogd servicegevoel bij de klant.

14. Social Media niet weg te denken!

Eerder noemden we content als goede manier om de vindbaarheid van uw website te bevorderen. Social Media is de andere weg waarmee u op een goede manier kunt laten zien wat de kwaliteit van uw organisatie is, maar daarnaast ook om uw vindbaarheid te vergroten. Ook is Social Media natuurlijk zeer geschikt om het gesprek met uw klanten aan te gaan. Dit goed zichtbaar op uw website naar voren brengen is natuurlijk ook een vereiste.

15. Mensen zijn uw kapitaal, laat ze zien!

Wat is het belangrijkste kapitaal van uw kinderopvang organisaties? Dat is simpel: dat zijn uw mensen! Waarom stoppen dan toch zoveel organisaties hun mensen zo ver weg. Laat ook op uw website zien wie uw mensen zijn. Ouders brengen hun kinderen niet graag onder bij gezichtsloze organisaties. Ze weten graag wie er voor hun kinderen zorgt. Laat dit dan ook zien!