Reviews in de kinderopvang

Als u een product gaat kopen of een dienst. Wat doet u dan?  U gaat eerst even rondneuzen.  U wilt eerst weten wat anderen over dit product of dienst zeggen. Waarom dan niet bij kinderopvangorganisaties? Reviews kunnen ouders helpen om te kiezen voor uw kinderopvang.

Geef toe.  Als een organisatie 5 sterren krijgt van andere klanten. Dan zult u deze organisatie eerder overwegen.  In de plaats van een bedrijf met 2 of 3 sterren. Hoeveel u ook wilt investeren in reclame uitingen. Tevreden klanten zijn de beste en voordeligste manier om nieuwe klanten te werven.

Wat doet een review?

Een review is maar een klein stukje tekst. Een klein stukje tekst met grote invloed. Het geeft uw kinderopvang feedback. Hoe functioneert u? Het zorgt er ook voor dat als u uw werk goed doet, gratis reclame krijgt. Zeker lokaal kan niets op tegen word of mouth (zegt het voort!).  Steeds meer klanten delen tegenwoordig hun ervaringen online, gevraagd en ongevraagd. Het gaat vaak over producten en klantenservice. Deze content staat niet alleen op socialmedia-platforms, zoals Facebook en Twitter, maar kunt u ook tonen op uw eigen website.

Reviews op uw website en in Google

Marketing Opvang & Onderwijs kan u adviseren over reviews. Vervolgens kunnen we helpen met het inzetten van de reviews. Naarmate meer ouders uw organisatie positief gaan beoordelen. Des te meer vertrouwen uw organisatie uitstraalt. Deze beoordelingen kunnen ook in de zoekresultaten van Google getoond worden. Potentiële klanten zien dus in Google al dat veel tevreden ouders een beoordeling hebben achtergelaten over uw organisatie. Zonder dat ze uw website daadwerkelijk bezocht hebben. Kortom u heeft al een positieve indruk achtergelaten. Zonder dat men daadwerkelijk ervaring met u heeft.